Hotel Flora Batava

  • Lage und Umgebung
    An einem Fluss & Anlegen vor Ort möglich
  • Kapazität
    2-100 Personen
  • Ambiente
    Hotel Chic & Modernes Design
  • 10 Räume

Über

Tussen Amsterdam en Utrecht ligt op een historische buitenplaats Hotel Flora Batava.  Flora Batava is een boutique hotel aan de rivier de Vecht. 

De mooie en rustige ligging biedt de juiste omgeving voor vergaderingen, brainstorm sessies, trainingen of bijeenkomsten. Wilt u uw verjaardag of familiefeest op een unieke wijze vieren, dan staan wij graag voor u klaar. Flora Batava heeft twee vergaderzalen en een theehuis aan het water. Alle vergaderzalen zijn zeer rustig gelegen en hebben daglicht.

Hotel Flora Batava maakt uw bijeenkomst uniek en bijzonder door deze samen met u te organiseren. Wij denken met u mee en verzorgen alles tot in detail. Uiteraard maken wij in overleg met u de keuzes voor de lunch, diner en versnaperingen tijdens uw verblijf. Ook de muziek en aankleding zijn bij ons in goede handen. Wij zorgen ervoor dat het u tijdens uw event aan niets ontbreekt. 

De buitenplaats de Vijverhof is meer dan 350 jaar oud en is recent gerestaureerd en gerenoveerd. De oprichtster van de buitenplaats Agnes Block kweekte zeldzame en uitheemse planten- en bloemen. Zij kreeg de bijnaam “Flora Batava”. Deze botanische geschiedenis is een belangrijke inspiratiebron en ziet u terug in de tuin en de aankleding van ons hotel.

Verdeeld over drie gebouwen heeft het hotel 45 hotelkamers. In de rijksmonumentale historische villa bevindt zich restaurant Bloei. De hoge plafonds, de intieme kamer-en-suite en de grote glazen serre creëren een gezellige, informele en eigentijdse sfeer.

In de keuken van Bloei werken we graag met zorgvuldig geselecteerde regionale en seizoensgebonden ingrediënten. Ons menu is samengesteld met passie voor de smaken en veelzijdigheid van Nederlandse producten. Het team streeft er naar u te verrassen met gerechten die gekenmerkt worden door stijlvolle eenvoud, elegantie en pure smaken.

De omgeving van het hotel nodigt uit om ontdekt te worden. De Vechtstreek is rijk aan buitenplaatsen, kastelen, forten en molens. Vanuit ons hotel kunt u tal van activiteiten ondernemen waaronder een boottocht op de Vecht in een open boot of een salonboot,  fietsen op elektrische fietsen, suppen op de Vecht of bootcamp activiteiten. Wij helpen u graag bij het samenstellen van een ideaal programma voor uw event. 

Bel of mail gerust voor een offerte, kennismaking of bezichtiging van de locaties. U bent van harte welkom!

Einrichtungen

Geeignet für

  • 21 Dinner-Party (21. Geburtstag)
  • Abendessen
  • Ausstellung
  • Babyparty (nach der Geburt)
  • Babyshower
  • Beförderungsparty
  • Besprechung
  • Brainstorming-Session

Allgemeine Einrichtungen

  • Außenbereich(e)
  • Exklusiv mietbar
  • Fahrstuhl auf allen Etagen verfügbar
  • Garten
  • Hotels in Fußnähe
  • Innenhof
  • Rollstuhlgerecht
  • Rollstuhlgerechtes WC

Kulinarische Optionen

  • Grillmöglichkeit
  • Private Dining möglich
  • Restaurant vorhanden

Nachhaltigkeit

  • Eigener Gemüsegarten
  • Elektrische Ladestationen
  • LED-Beleuchtung
  • Lebensmittelverschwendung wird vermieden
  • Lokales Catering
  • Mülltrennung
  • Solarmodule
  • Wärmerückgewinnungssystem (WRG)

Technische Einrichtungen

  • Basis AV-System
  • Externer AV-Experte möglich
  • Plug and Play
  • WLAN

Unterhaltung

  • Band erlaubt
  • DJ erlaubt
  • Hintergrundmusik draußen erlaubt until 00:00
  • Lärmschutzgrenze
  • Party draußen möglich until 00:00
  • Party drinnen möglich until 00:00

Weitere Einrichtungen

  • Anlegen vor Ort möglich
  • Autos können reingefahren werden
  • Nicht verfügbar:Erreichbar mit dem Wassertaxi
  • Hotels in der Nähe within 15 minutes walking distance
  • Hunde erlaubt
  • Ladestationen für Elektroautos - 4 charging stations available
  • Lastwagen können hineingefahren werden
  • Nicht verfügbar:Mobile Ladestationen verfügbar auf Anfrage
Melanie Baggerman Meeting & Events Manager
  • Direkter Kontakt mit der Location!
  • Keine zusätzlichen Kosten
Melanie Baggerman Meeting & Events Manager
  • Direkter Kontakt mit der Location!
  • Keine zusätzlichen Kosten

Innenbereiche

Merian

Oberfläche
70 m2
Kapazität
8 bis 40 Personen

Herolt

Oberfläche
72 m2
Kapazität
8 bis 44 Personen

Withoos

Oberfläche
39.15 m2
Kapazität
2 bis 16 Personen

Theehuis

Oberfläche
50 m2
Kapazität
6 bis 30 Personen

Serre

Oberfläche
65 m2
Kapazität
40 bis 100 Personen

Restaurant

Oberfläche
65 m2
Kapazität
2 bis 80 Personen

Private Dining

Oberfläche
25 m2
Kapazität
2 bis 18 Personen

Außenbereiche

Tuin

Oberfläche
10000 m2
Kapazität
10 bis 100 Personen

Terras

Oberfläche
70 m2
Kapazität
6 bis 80 Personen

Terras theehuis

Oberfläche
100 m2
Kapazität
10 bis 100 Personen

Zimmer

Cosy

Kapazität
2 Personen
Anzahl der Zimmer
2 Zimmer

Comfort Double

Kapazität
2 Personen
Anzahl der Zimmer
22 Zimmer

Bewertungen

Es gibt noch keine Bewertungen für diese Location. Seien Sie der Erste, der eine Bewertung abgibt, wenn Sie Erfahrung mit dieser Location haben.

Location und Umgebung

Frage & Antwort

Hier finden Sie praktische Informationen über die Location.