ss Rotterdam

  • Lage und Umgebung
    An der Küste & An einem Fluss
  • Kapazität
    2-3500 Personen
  • Ambiente
    Maritim
  • 15 Räume

Über

ss Rotterdam ligt permanent in de Rotterdamse haven en heeft zij volledig uitgeruste ruimtes voor een meeting, een meerdaags congres of een groot personeelsevent.

ss Rotterdam, The start of new memories

Duizenden passagiers werden uitbundig uitgezwaaid of feestelijk verwelkomd in de havens in de jaren dat het ss Rotterdam in dienst was van de Holland - Amerika Lijn als lijndienst en cruiseschip. Sinds 2010 heeft La Grande Dame nog maar één vaste thuishaven in het centrum-zuid van Rotterdam aan de kade van Katendrecht, waar zij tegenwoordig dient als hotel, evenementenlocatie en attractie.

“Het ss Rotterdam biedt elke gast een unieke ervaring met een werelds uitzicht op de magische skyline van Rotterdam.”

Meetings & Events
Het ss Rotterdam verzorgt het plannen, organiseren en uitvoeren van uw inspirerende meeting, meerdaagse congres of onvergetelijke personeelsevenement. Het ss Rotterdam kent prachtige authentieke zalen die zijn voorzien van alle moderne faciliteiten. Er zijn diverse break-out rooms zoals een prachtige Grand Ballroom, een hemelse Sky Room, de schitterende Odyssee Room en La Fontaine Room (de voormalige dinerzalen) en een uniek Theatre dat plaats biedt aan 500 gasten! De volledig uitgeruste ruimtes op het schip zijn geschikt tot 3.500 gasten. Combineer enkele zalen en onderbreek uw bijeenkomst met diverse culinaire breaks, of sluit de dag af met een informele borrel of een gezellig diner. 

Hotel & Restaurants & Rondleidingen
De mogelijkheid bestaat om tijdens uw evenement te overnachten, want aan boord bevindt zich tevens het 4-sterrenhotel. Het hotel telt 254 hotelkamers, verdeeld in drie bijzondere thema’s: Manhattan, Bahamas en Original. De thema’s zijn gekozen naar de cruises die het schip in vroegere tijden heeft gemaakt. Begin uw dag met een uitgebreid Internationaal cruise ontbijt in het ongedwongen restaurant Lido Grill, borrel ’s middags in de Captains Lounge of de Ocean Wine Bar en sluit de avond af met een culinair diner in de Club Room. Als u uw gasten extra wilt verrassen tijdens een bijeenkomst, wat dacht u dan van een rondleiding die laat zien wat een groot cruiseschip allemaal in huis heeft en hoe het leven aan boord er vroeger uitzag?

Escape Rooms
Geef uw meeting aan boord een extra impuls door middel van een uitje in één van onze escape rooms, de koelcel of de metro. Deze ruimtes zijn gelegen op het D Deck dat zich onderin het schip bevindt. Tijdens het ontsnappingsspel is samenwerking tussen de deelnemers een vereiste om de juiste aanwijzingen en codes te vinden, de juiste verbanden te kunnen leggen en om de raadsels uiteindelijk op te kunnen lossen. De deelnemers krijgen slechts 60 minuten de tijd om te ontsnappen! 

Totaalorganisatie
De combinatie van het 4-sterrenhotel, 12 prachtige authentieke zalen, 29 moderne meeting rooms, eigen catering, goede bereikbaarheid, de beste nieuwe techniek en de authentieke inrichting zorgt ervoor dat het ss Rotterdam een aantrekkelijke vergader- en evenementenlocatie is. Een bijeenkomst aan boord betekent dat u volledig wordt ontzorgd. 

Bereikbaarheid
Het ss Rotterdam heeft een centrale ligging en is gemakkelijk te bereiken met de auto, openbaar vervoer, shuttle service en voor de ultieme maritieme beleving kunt u ook gebruik maken van de snelle watertaxi. Daarnaast biedt het parkeerterrein voor de deur plek een circa 580 auto's.

Neem vrijblijvend contact met ons op! Vul het informatieformulier in of bel ons.

Einrichtungen

Geeignet für

  • Abendessen

Allgemeine Einrichtungen

  • Außenbereich(e)
  • Fahrstuhl auf allen Etagen verfügbar
  • Hotels in Fußnähe
  • Rollstuhlgerecht
  • Rollstuhlgerechtes WC
  • Terrasse
  • Übernachtung vor Ort möglich

Kulinarische Optionen

  • Restaurant vorhanden

Nachhaltigkeit

  • Elektrische Ladestationen
  • Mülltrennung
  • Wärmepumpe

Technische Einrichtungen

  • Basis AV-System
  • Eigene Online-Event-Plattform
  • Externer AV-Experte möglich
  • Kabelgebundener Internetzugang möglich
  • LED-Beleuchtung nach farblichem Wunsch
  • Professionelle Beleuchtung
  • Technischer Experte vor Ort
  • WLAN

Unterhaltung

  • Band erlaubt
  • Bühne vorhanden
  • DJ erlaubt
  • DJ-Pult verfügbar
  • Lärmschutzgrenze
  • Mikrofone verfügbar
  • Nicht verfügbar:Party draußen möglich
  • Party drinnen möglich bis 01:00

Weitere Einrichtungen

  • Nicht verfügbar:Autos können einfahren
  • Erreichbar mit dem Wassertaxi
  • Nicht verfügbar:Hunde erlaubt
  • Ladestationen für Elektroautos
  • Nicht verfügbar:Lastwagen können einfahren
  • Parken in der Nähe möglich
  • Privater Parkplatz - 560 Parkplätze vor Ort verfügbar
  • Shuttle-Service verfügbar
Afdeling Meeting & EventsEvent Manager
  • Direkter Kontakt mit der Location!
  • Keine zusätzlichen Kosten
Afdeling Meeting & EventsEvent Manager
  • Direkter Kontakt mit der Location!
  • Keine zusätzlichen Kosten

Innenbereiche

Odyssee Room

Oberfläche
403.92 m2
Kapazität
Bis zu 450 Personen

Grand Ballroom

Oberfläche
320.76 m2
Kapazität
Bis zu 500 Personen

La Fontaine Room incl. subzalen

Oberfläche
379.82 m2
Kapazität
Bis zu 450 Personen

Theatre incl. Balcony

Oberfläche
268.34 m2
Kapazität
Bis zu 500 Personen

Queen's Lounge

Oberfläche
644.09 m2
Kapazität
Bis zu 450 Personen

Ambassador Lounge

Oberfläche
320.37 m2
Kapazität
Bis zu 150 Personen

Card Room

Library Room

Smoking Room

Sun Room

Kapazität
Bis zu 60 Personen

Tropic Bar

Glass Encl. Promenade (2x)

Kapazität
Bis zu 200 Personen

Sky Room

Kapazität
Bis zu 60 Personen

Meeting Rooms Main Deck

Kapazität
Bis zu 20 Personen

Executive Boardrooms Sun Deck

Kapazität
Bis zu 60 Personen

9.4 (2 Bewertungen)

Die Gesamtbewertung basiert auf mehreren Quellen und kann von den angezeigten Bewertungen abweichen.

  • Angebotsverfahren
    8.5(2)
  • Aussehen
    9.5(2)
  • Ort
    10.0(2)
  • Parken
    10.0(2)
  • Service
    9.0(2)
  • Übernachtung
    10.0(1)
  • Preis/Qualität
    9.0(2)
  • Essen & Getränke
    9.0(2)

Location und Umgebung